۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶

موسوی:

میزان مهاجرت پرندگان آبزی در پارس آباد مطالعه می شود

میزان مهاجرت پرندگان آبزی در پارس آباد مطالعه می شود

پارس آباد - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مطالعه میزان مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح سرشماری پرندگان مهاجر گفت: با توجه به میزبانی شمال استان از پرندگان آبزی و کنارآبزی سعی بر این است تا در مدت یک هفته در کنار سرشماری اطلاعات جدیدی از پرندگان مهاجر به دست آید.

وی افزود: با کاهش دمای مناطق شمالی کره زمین پرندگان منطقه سیبری و  روسیه محل زیست خود را به مقصد مناطق گرمسیر استان به ویژه تالاب های پارس آباد ترک می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: هزاران قطعه پرنده حمایت شده و کمیاب از جمله پلیکان، زنگوله بال، خروس کولی، قوی گنگ، قوی فریاد کش، غاز خاکستری، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت می کنند.

 موسوی با یادآوری آغاز طرح سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر تصریح کرد: این طرح بر اساس استانداردهای بین المللی با استفاده از کارشناسان محیط زیست و دوربین های پیشرفته اجرا می شود و تا سه بهمن ماه ادامه دارد.

وی تاکید دارد که هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع بوده و ماموران حفاظت محیط زیست به طور شبانه روزی به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد می کنند.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، شهرستان پارس آباد با داشتن تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرک شهید غفاری و تالاب تپراق کندی از مهم ترین زیستگاه های این پرندگان به شمار می رود.

 

کد خبر 2455338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha